Dolfinarium
Op 24 oktober 2018 zijn we met een hele grote groep ouders en kinderen met een touringcar naar het Dolfinarium geweest. Dit allemaal dankzij een supergave sponsoring van Albert Heijn Koningshoek in Maassluis! De dag begon op Rotterdam Centraal waar de touringcar al op de kinderen en ouders stond te wachten. Iedereen kreeg een tasje vol lekkere dingen zoals peperkoek, een mandarijn, pakjes drinken en natuurlijk snoepjes en chips. Na een ritje van anderhalf uur kwamen we aan in Harderwijk en kon de dag beginnen. We maakten een gezellige groepsfoto bij de ingang en gingen met z’n allen naar binnen. Bij de ingang kreeg je een muntje waarmee je de supergave dolfijnenshow Aqua Bella kon bekijken. Toen we binnenkwamen konden we meteen doorlopen naar het buitenverblijf van de dolfijnen, het was namelijk etenstijd voor de dolfijnen. De verzorgers lieten ze dolfijnen allemaal trucjes doen en de kinderen genoten daar zichtbaar van. De dolfijnen sprongen uit het water en hadden heel veel plezier. Na de show gingen we meteen met de lift naar beneden om een kijkje te nemen onder de grond waar de dolfijnen rondzwemmen. Natuurlijk zaten wij achter het glas en was een soort groot aquarium. Toevallig waren de duikers het glas aan het schoonmaken en kwamen de dolfijnen dat goed bekijken. Ze kinderen vonden het heel gaaf om de dolfijnen van zo dichtbij te zien. Ook zaten een stukje verderop walrussen, ontzettend grote en dikke beesten. We moesten snel verder gaan omdat de zeehondenshow zou beginnen. We hadden hele goede plekken en konden alles heel goed zien. Zeehonden zijn bijzonder slimme beesten en ze konden heel veel leuke en grappige trucjes. De kinderen moesten heel hard lachen omdat ze allemaal grapjes uithaalden met de verzorgers. Na de show gingen de kinderen even uitrazen in de speeltuin. Ze gingen van de hoge glijbaan, op de schommel en klauterden helemaal naar boven op het klimrek. Het was al bijna tijd voor de Walrussenshow. De kinderen geloofden alleen niet dat die beesten echt trucjes konden, omdat ze zo dik en groot zijn. De show begon en de kinderen keken aandachtig. Ze kwamen erachter dat walrussen sit-ups konden en nog veel meer van dat soort leuke dingen. Na de show besloten de kinderen om naar het roggengebied te gaan. Daar konden ze roggen aaien en ook haaien! De kinderen vonden dat ontzettend spannend maar gelukkig waren de haaien niet zo groot! Het water was wel heel koud! De kinderen keken nog even rond in het museum en bij de kleine vissen die daar in aquariums zaten. Daarna gingen nog even naar het strand al was het daar wel een beetje koud. Het was tijds voor de bruinvissenshow. Wat blijkt? Eigenlijk zijn bruinvissen gewoon kleine dolfijntjes. De kinderen vonden ze superschattig. Daarna was eindelijk tijd voor de grote dolfijnenshow, helaas was dit wel het laatste van de dag. De show begon met een quiz en je hoorde de kinderen heel fanatiek meedoen. Ze wisten op bijna alle vragen de goede antwoorden! De show begon en vanaf het eerste moment tot het laatste moment keken de kinderen hun ogen uit. Dolfijnen sprongen uit het water, maakten salto’s en nog veel meer gekke sprongen. Ze maakten ook het publiek nat, de kinderen genoten hier zichtbaar van. Opeens sprong een van de verzorgers in het water. De dolfijnen kwamen ineens als een soort raket onder de verzorger en ze vloog door het water. Een andere verzorger dook ook in het water en werd door de dolfijnen een aantal meters in de lucht gegooid. Het was geweldig! Na de show gingen we weer terug naar de bus. De dag was veel te snel voorbijgegaan en de kinderen wilden helemaal nog niet naar huis. Eenmaal in de bus vertelden de kinderen de spannende en leuke verhalen tegen elkaar. De meeste kinderen vielen in slaap in de bus. Ze waren moe van deze geweldige dag. Weer terug op Centraal Station Rotterdam namen we afscheid en gingen de kinderen dankbaar en tevreden naar huis. Ze hebben een superdag gehad!