Phantasialand Mei 2019
Op woensdag 1 mei zijn we met een groep van in totaal 50 kinderen en ouders uit de regio Maastricht naar Phantasialand in Duitsland geweest. Iedereen was ruim op tijd aanwezig bij de bus van Brabant Express en we konden dus ook lekker op tijd vertrekken. Na heel vaak de vragen ‘Zijn we er al bijna?’ en ‘Hoe lang nog?’ te hebben gehad, kwam Phantasialand eindelijk in zicht. De buschauffeur vertelde iedereen dat ze om 18:15 weer bij de bus moesten zijn en gaf nog een laatste handige tip: “Pas op, in de wildwaterbaan word je echt zieknat. Dus doe dat alleen als de zon door komt.” Met deze tip op zak liep iedereen naar de ingang waar de entreekaartjes en etensbonnen uitgedeeld werden. Er werd een gezellige groepsfoto voor de draaimolen gemaakt en daarna konden de kinderen nog samen met hun ouders een leuke foto laten maken. Hierna kon iedereen eindelijk zijn eigen weg gaan, de kinderen konden haast niet wachten! De een pakte eerst de plattegrond erbij om te kijken waar hij als eerst in wilde, en een ander wist al precies welke attractie als eerst aan de beurt was. Namelijk de zweefmolen! Phantasialand heeft attracties voor iedereen, keuze genoeg dus. Een aantal kinderen hielden het bij de draaimolen en de 4D piratenfilm, maar we hadden ook een aantal echte waaghalzen in de groep die zelfs de achtbaan Taron durfden te trotseren. Dat is de snelste multi-lanceer-achtbaan van de wereld! De adrenalinekick is binnen, op naar de volgende attractie. Wat heeft Phantasialand nog meer te bieden? Een groepje twijfelt over de wildwaterbaan, maar dat is wellicht niet zo’n goed idee, als je de buschauffeur moet geloven. De boomstammenbaan is een goed alternatief, daar word je vast minder nat. Vol goede moed sluit het groepje aan in de wachtrij. Maar de boomstammen bleek toch ook een erg natte attractie te zijn! Ach, gelukkig is de zon inmiddels doorgekomen. Iedereen had een etensbon meegekregen waarmee ze bij verschillende restaurantjes in het park een menu konden halen met friet, drinken en kipnuggets of braadworst. Dat was smullen! De kinderen hadden tijdens het eten gezien dat je je gratis kon laten schminken. Ze aten snel hun frietjes op en renden naar de schminkkraam voor de mooiste versieringen op hun gezicht. Met trots lieten ze het resultaat zien aan hun ouders. Luigi, een tijger, regenbogen, vlinders… alles was mogelijk. De dag vloog voorbij! Voordat ze het wisten was het alweer tijd om terug te gaan naar de bus. Bij de bus blikken we nog een keer terug op deze fantastische dag. Wat was nou het leukste van vandaag? “De boomstammen vond ik echt leuk, iedereen was gewoon kletsnat!” “Die engste, die ging zo heel snel en over de kop” “De Taron, die was wel heftig heh… Maar eigenlijk alles, ik vond het hele park wel leuk” “Alles!” “In de draaimolen, daar ben ik 2 keer in geweest” “Ik vond de trein het leukste, toen we in die donkere tunnel waren” Zo te horen heeft iedereen het erg naar zijn zin gehad. Het was een super dag!