Plopsaland indoor Hasselt

Op donderdag 3 mei zijn we met een grote gezellige groep van ouders en kinderen naar Plopsaland geweest. Om half 9 in de ochtend druppelden alle kinderen en ouders binnen. Het was een gezellige drukke boel in de kantine. Alle ouders en kinderen kregen een tasje gevuld met lekkere eierkoeken, pakjes drinken, snoepjes en nog veel meer lekkere dingen.

Toen iedereen er was werd de groepsfoto gemaakt en konden we instappen in de touringcar. Alle ouders en kinderen zochten een mooi plekje om te gaan zitten en toen dat was gebeurd vertrokken we.

Het eerste hoogtepunt van de dag was voor Ralf die zijn eerste melktandje had verloren in de bus. Alle kinderen en ouders begonnen in de bus aan te praat te raken en besloten om samen het park te gaan verkennen. Na een ruim uur rijden waren we eindelijk op bestemming. Alle kinderen waren natuurlijk superblij en enthousiast.

We werden verwelkomd in de hal waar alle kinderen een mooie Plopsaland stempel kregen. De kinderen zagen toen Bumba en Bumbalu al te staan. Ze konden niet wachten om ze te ontmoeten, een foto te maken en natuurlijk een knuffel te geven. Iedereen ging vanaf dat moment zijn eigen kant op.

Een aantal kinderen zag meteen de supergrote achtbaan. Daar wilden ze natuurlijk meteen in. Na een aantal ritjes in de achtbaan gingen de kinderen verder naar de vrije val. Nadat ze daar in waren geweest gingen ze verder naar buiten. Het bleek super lekker weer te zijn en alle moeders zaten samen lekker op het terras te kletsen en kennis te maken met elkaar.

De kinderen vermaakten zich intussen tussen de watersproeiers en de fonteintjes. Alle kinderen waren ineens helemaal nat, de ouders konden er wel om lachen.

Er was buiten nog veel meer te doen en je zag de kinderen autorijden, klimmen op de toren, van de supersnelle glijbaan gaan en natuurlijk plezier hebben. De kinderen werden ook vrienden met elkaar en ze besloten allemaal om samen te gaan spelen.

Buiten was er ook een hele leuke attractie waar de kinderen als echte brandweermannen een brand moesten blussen. Intussen had de buschauffeur ook honger gekregen. Hij was samen met Thijmen gaan lunchen en ondertussen kletsen ze over het park maar natuurlijk ook over de bus.

Het was tijd voor de grote ontmoeting met Bumba en Bumbalu, de kinderen konden weer op de foto en ze kregen allemaal een knuffel. De tijd ging super snel en de kinderen werd verteld dat we over een uurtje alweer moesten gaan. Er was binnen nog een hele grote klimboom waar de kinderen massaal in gingen spelen, ze sprongen in de ballenbak, gingen van de glijbaan en klommen helemaal naar boven tussen de obstakels door. Vanaf daar konden ze alles zien en zagen ze dat er nog een groot piratenschip was.

Een aantal kinderen ging daar nog snel in en de rest ging nog van de supergrote glijbaan. Dat moest natuurlijk wel met een matje. Een paar kinderen zijn ook nog snel in de vrije val geweest.

Het was weer tijd om naar huis te gaan. Langzaam kwamen alle ouders en kinderen naar de bus. Nadat iedereen er weer was en geteld was konden we terug naar huis. De kinderen vertelden dat ze helemaal niet moe waren maar na een minuut of tien waren bijna alle kinderen in slaap gevallen. Ze hadden een superleuke dag gehad maar waren ook supermoe geworden. De buschauffeur bracht iedereen weer veilig thuis en het was tijd om de kinderen weer wakker te maken. Iedereen stapte uit en ging weer zijn eigen weg. Sommige kinderen gingen thuis nog lekker pannenkoeken eten of zelfs frietjes eten. Maar het grootste gedeelte ging gewoon lekker slapen na de superleuke dag. Alle kinderen en ouders hebben ontzettend genoten. Moe maar voldaan keerde iedereen huiswaarts.