Schateiland Zeumeren
Op 25 maart 2018 zijn we met een heel leuke groep kinderen naar schat-eiland Zeumeren geweest. De kinderen konden daar voor een dag een echte piraat zijn. Nadat we binnen kwamen, kregen we een super coole piratentafel en alle kinderen kregen hun eigen plekje met spullen. Al gauw vlogen de schoenen door de lucht en gingen de kinderen vol enthousiasme spelen. De kinderen gingen op pad en vonden al snel water waar ze grote gouden stukken konden zoeken. Ze begonnen te zoeken in het ijskoude water en vonden telkens stukken goud. Ze begonnen het koud te krijgen en besloten om te gaan spelen. Er waren super hoge, enge torens waar ze in klommen. Ze konden zo alles zien vanuit daar zagen ze de trampolines. De kinderen renden erheen en begonnen fanatiek te springen. Al snel riepen de kinderen “Kijk eens wat ik kan juf!”. Ze deden salto’s vooruit en achteruit en allemaal andere coole trucjes. Na het springen en het spelen, werden de kinderen moe en kregen ze honger. Het werd tijd voor een echt piratenlunch. De kinderen konden kiezen uit frietjes met een lekkere snack of een lekkere pannenkoek. De kinderen aten snel alles op en vonden het super lekker. Ze kregen een lekker ijsje na het eten. De piratenshow begon. Nadat ze kennis hadden gemaakt met de kapitein gingen ze op zoek naar een schatkaart van een andere kapitein genaamd ‘Zoetekauw’. Die moesten ze samen toveren met een hoop piratenspullen. Dat lukte en ze konden op zoek naar de schat. De kinderen renden naar een groot strand waar letters verstopt lagen onder het zand. De kinderen zochten fanatiek naar de letters en kwamen tot de ontdekking dat de schat ergens op het terrein lag. Ze renden rond en zochten fanatiek, ineens hadden ze een nummer gevonden namelijk nummer 33. Niemand wist waar het nummer van was. Of, wacht!. Er waren allemaal kluisjes met nummers. De kinderen vonden de schat in het kluisje en waren super blij. De kapitein deelde de schat met iedereen. Er zaten allemaal lekkere snoepjes in. De kinderen gingen nog snel verstoppertje spelen in het grote piratenschip. Ze gingen van de glijbanen, ze renden over het dek en raakte af en toe verdwaald in het doolhof. De kinderen vonden het super leuk en waren super blij. Langzaam aan werden de kinderen moe. De dag was bijna voorbij, maar wat hebben de kinderen genoten. Iedereen werd weer naar de tafel geroepen en de schoentjes en jassen gingen weer aan. De ouders stonden al te wachten op de kinderen en iedereen ging weer terug naar huis. Na het afscheid nemen, reden we terug naar huis. Wat was het een leuke dag en wat hadden we weer een leuke groep.   [gallery columns="4" ids="602,594,595,596,597,598,599,600,601,603,604,605"]