Stichting Joepiez: wat doen wij?
24 juni 2016

Stichting Joepiez: wat doen wij?

Stichting Joepiez zet kinderen in beweging! Er zijn veel kinderen uit minder welvarende gezinnen die vanwege gebrek aan geld niet de mogelijkheid hebben om te sporten. Stichting Joepiez biedt deze kinderen een kans. Verborgen talenten komen naar boven en we bieden kinderen de mogelijkheid om zichzelf te ontwikkelen. Tevens is bewegen natuurlijk ook erg belangrijk!Stichting Joepiez Door middel van laagdrempelige activiteiten na school zorgen we ervoor dat kinderen kunnen sporten. Erg leuk voor de kinderen en ook een goede manier om het actuele probleem van overgewicht bij jonge kinderen tegen te gaan. Ook voor de kinderen die niet weten welke sport ze graag willen doen zijn onze naschoolse activiteiten een goede oplossing om in aanraking te komen met verschillende sporten.Stichting Joepiez Een ander hedendaags probleem is de toenemende eenzaamheid bij jonge kinderen. Tijden veranderen, kinderen spelen steeds minder buiten waardoor er ook minder contact is tussen kinderen onderling. De benadering van ons is wijkgericht. Dit stimuleert kinderen om mee te doen met de activiteiten en ze komen gelijk in aanraking met andere kinderen uit de wijk. Kortom: wij helpen kinderen uit niet-welvarende gezinnen om in beweging te komen en dringen op deze manier actuele problemen zoals overgewicht en eenzaamheid terug. Wat doen wij dan?Stichting Joepiez Wij houden ons bezig met verschillende soorten activiteiten zoals:
  • Evenementen organiseren zoals een voetbaltoernooi
  • Workshops organiseren zoals een workshop breakdance of een workshop valtechnieken
  • Sponsoring van materiaal of activiteiten van een sportvereniging
  • Bemiddeling met spotverenigingen