Winter Efteling met stichting Joepiez
11 januari 2017

Winter Efteling met stichting Joepiez

Winter Efteling met stichting Joepiez! Een magische afsluiting van de kerstvakantie en een goed begin van 2017! Acht kinderen hebben samen met twee begeleiders van Stichting Joepiez een leuke dag mogen beleven. Het was koud maar daar hebben de kinderen zich niets van aangetrokken. Toen alle kinderen zich hadden verzameld is iedereen roepend en zingend naar de hoofdingang gegaan. Eenmaal binnen kwamen we als eerste onze grote vriend Pardoes tegen en dat heeft voor leuke foto’s gezorgd! efteling_1     Omdat het natuurlijk Winter Efteling was, waren er veel sprookjesprinsen en -prinsessen met een heuse sneeuwkoets! De kinderen vonden alles meteen prachtig en we hadden het geluk dat er zelfs hier en daar nog wat sneeuw lag. We zijn als eerst in de Fata Morgana geweest. Daar werden we verwarmd door de Arabische sferen.   Eenmaal uit het bootje gestapt was iedereen toe aan een echt avontuur… en hoe kon dat beter dan in de Baron! De snelle en gewaagde achtbaan was niet voor iedereen toegankelijk dus bleef een van onze begeleiders wachten met de kinderen die nog niet mee mochten. Zij bleven kijken naar de gevaarlijke tocht die de andere kids maakten. Helemaal uitgewaaid kwamen die uit de attractie en daarna genoot iedereen van zijn eigen tasje met drinken en een zakje chips, verzorgd door Joepiez.       Iedereen had het reuze naar zijn zin. De kinderen zaten allemaal in dezelfde leeftijdsgroep, dus er was voor ieder wat wils. We kwamen onderweg nog wat interessante sprookjesfiguren tegen en die moesten allemaal geknuffeld worden en natuurlijk mee op de foto! We hebben veel magische avonturen beleefd. We hadden een heuse gids tussen de kinderen en die kon ons op alle leuke plekken brengen via de kortste routes! Deze jongen bracht ons naar de Pandadroom waar we allemaal vol bewondering naar hebben gekeken. Tot onze verassing was er een heuse junglespeeltuin toen we eruit gingen! Van al die indrukken en gespeel kregen we honger dus heeft stichting Joepiez weer gezorgd voor een heerlijke lunch in een sprookjesachtig café. Bij elk kindermenu zat een leuke Efteling puzzel om mee naar huis te nemen. Die kon natuurlijk in het leuke tasje worden opgeborgen. 20170108_132155                                 We zijn nog in de bobslee geweest en hebben gegruweld in het Spookslot! Niemand vond het gelukkig eng maar het was wel heel spannend. We hebben de prachtige dag afgesloten met een heus magische tocht in de Droomvlucht en hebben de elfjes vaarwel gezwaaid toen we naar de uitgang liepen. Daar stonden alle papa’s en mama’s te wachten! Alle kinderen waren moe maar heel erg blij met deze avontuurlijke dag met Joepiez! 20170108_115004 20170108_114832